FANDOM

KARAKTER
Thomas Vercetti
TommyVercetti-GTAVC
Görüldüğü Oyunlar: Grand Theft Auto: Vice City
Grand Theft Auto: San Andreas (Bahsedildi)
Diğer Adları: Tommy
Tomás
Harwood Canisi
Mr. Vercetti
Mr. V
Tom
Fancy Clothes
Durum: Yaşıyor
Cinsiyet:

Erkek

Doğum Yeri: Liberty City
Evi: Portland Adası, Liberty City
Vice City
Ocean View Oteli
Ocean Heights Apartmanı
Links View Apartmanı
El Swanko Casa
1102 Washington Street
3321 Vice Noktası
Hyman Condo
Skumole Shack
Vercetti Konağı
Irk: Flag of Italy İtalyan-
Flag of the United States Amerikan
Aile: Adsız Baba
Adsız Anne
İlişkiler: Vercetti Çetesi
Sonny Forelli (Eskiden)
Forelli Family (eskiden)
Ken Rosenberg (Eskiden)
Lance Vance (Eskiden)
Colonel Juan Cortez
Mercedes Cortez
Avery Carrington
Ricardo Diaz (Eskiden)
Umberto Robina
Auntie Poulet (Eskiden)
Kent Paul (Formerly)
Mitch Baker
Steve Scott
Earnest Kelly
[Bay Siyah]] (Formerly)
Phil Cassidy
Araçları: Kırmızı Speeder
Gümüş Admiral
Beyaz Infernus
Beyaz Stretch
Maverick
Angel Motoru
Sea Sparrow
Sabre Turbo
Deluxo
Sandking
Hotring Racer
Sentinel
Taksi
Zebra Taksi
Oyuncu Seçimine Göre (Araba Çalma)
"Bekle Sonny. Paranı ve uyuşturucuları geri getireceğim, Kendi adıma söz veriyorum. Ve bu işin sorumlusu kimse taş*klarını kopartıp sana postalayacağım."
―Tommy Vercetti

Thomas "Tommy" Vercetti Grand Theft Auto serisinde bir karakterdir ve Grand Theft Auto: Vice City'de (1986'da) baş karakterdir. Gta San Andreas'ın (1992'de) prequeli The_Introduction kısa filminde ve oyunun kendisinin Meat Business görevinde avukatı Ken Rosenberg ondan bahseder.

Tommy Forelli ailesinin eski bir üyesi ve Vercetti çete ailesinin lideridir.

Biyografi Edit

Erken Hayatı Edit

Tommy 1951'de Liberty City'de doğdu. Babası bir basımevinde çalışıyordu ve o babasına matbaa makinelerinin silindirlerini temizlemesinde yardım ederdi. Tommy babası gibi matbaa işini takip etmeyi planlıyordu ama, kendi sözleriyle, "başka bir hayata yönlendirildi". Oyun içinde Tommy'nin polisten kaçarken söylediği sözler Tommy'nin annesi ile arasının kötü olduğunu gösteriyor.

1970'ler Edit

1971'den önceki bir noktasında Tommy, Forelli Ailesi'ne katıldı ve Forelli Ailesi için çalışmaya başladı ve rütbesini devamlı arttırarak aile için önemli bir adam oldu. 1971 yılında Sonny Forelli, Tommy'nin gücünden korkmaya başladı ve ondan kurtulmak için onu Harwood'da bir tuzağa gönderdi. Ama Tommy, Sonny'nin tuzağını canlı atlatmakla kalmadı ve onu öldürmek için gönderilen on bir adamın hepsini öldürmeyi başardı. Sonny'nin adi pususundan kurtulsada polisten kurtulmayı başaramadı ve toplu cinayet suçundan tutuklandı, ama savcıya ağzını kapalı tuttuğu ve Forelli Ailesine karşı herhangi bir kanıt sunmadığı için Sonny adli bağlantılarını kullanarak Tommy'nin hapis cezasını hafifletti. Tommy LCPD'ye Forelli Ailesinin herhangi bir sırrını ifşa etmeyi reddederek on beş yıl hapis yattı.

Grand Theft Auto: Vice City'nin Olayları - 1986Edit

1986'da Sonny torpil yaptırarak Tommy'yi hapisten çıkarttı. Tommy'nin Liberty City'de "fazla tanındığını" ve uyuşturucu alışverişini güneye genişletmek istediği için Tommy'yi Vice City'ye gönderdi. Tommy, Harry ve Lee ile birlikte Vice City'ye uçtu, orda Ken Rosenberg ile birlikte havaalanında buluşup rıhtımda bir uyuşturucu satışına doğru yola çıktılar. Uyuşturucu satışı bir pusuya döndü, Harry, Lee ve satıcılardan biri pusuda öldü. Sadece Tommy, Ken ve diğer satıcı sağ salim kurtuldu.

Tommy, Sonny'yi pusudan ihbar etti ve onun "dolandırılacak biri olmadığından" hatırlatıldı; Sonny parasını ve uyuşturucuları geri istediğini açıkça belirtti. Tommy ilk iş olarak Ken için çalıştı, onun için ayaklanmalar başlatarak ve jürilerin gözlerini korkutarak. Ken için çalışırken ayrıca ilk baştaki satıştaki satıcılardan biri olan ve satışta öldürülen kardeşinin intikamını almak isteyen Lance Vance ile tanıştı. Bunun dışında ayrıca uyuşturucu satışının aracılarından biri olan Juan Cortez içinde çalıştı, Cortez onun için düşürüldüğü pusuyu araştırdı ve bu arada Tommy'yi kirli işlerini yapmaya, yani Fransız roket teknolojisi çalmaya ve satış hakkında konuşan Gonzalez'i öldürmeye gönderdi.

Ricardo_Diaz'ın pusudan sorumlu olduğunu inanan Cortez Tommy'den Diaz'ın Kübalılar ile olan bir satışında güvenlik olmasını istedi. Kübalıların düşmanları olan Haitililer satışa saldırırlar, ama Tommy ve Lance tarafından öldürülürler. Tommy ve Lance'de potansiyel gören Diaz, onları onun parasını çalan çete üyelerini öldürmeye ve şehirdeki en hızlı botu çalarak bir satıcıdan bot üzerinde uyuşturucu satın alması için tutar. Lance en sonunda Diaz'ı kendi başına öldürmeyi dener fakat Diaz'ın adamları tarafından tutsak alınsa da Tommy tarafından kurtarılır. İkisi daha sonra birlikte intikam alırlar ve Diaz'ı kendi malikanesinin içinde öldürürler.

Ricardo Diaz'ın ölümü Vice City'ye değişiklik getirir, Tommy ve Lance kendi adımlarını atarak onun suç şebekesini devam ettirirler. Ancak Tommy, koruma şantajının ötesine bakar ve şehir etrafındaki işletmelerin bir miktarını, en belirgin olarak Malibu Kulübü, Cherry Popper Dondurma Fabrikası (uyuşturucu işi için bir paravan şirket), InterGlobal Films ve Basımevi'ni satın alır. Her bir işletmeyi satın aldıktan sonra Tommy, onların şehirdeki nüfuzunu oluşturmaya başlar. Bu zaman içerisinde ayrıca şehirdeki bazı küçük çapta suçlular için çalışmaya başlar, derken Kübalıların lideri Umberto Robina ve (Tommy'yi uyuşturduğu için) Haitililerin lideri Auntie Poulet, bu şekilde iki tarafın birbirlerine saldırmalarına yardım eder. Ayrıca Avery Carrington'ın emlâkçılık işi, Phil Cassidy'nin silah kaçakçılığı işi, Mr. Black'in tetikçilik işi, Mitch Baker'ın motorcu çetesi, ve Kent Paul'un Love Fist'e menajerliği için çalışır. Tommy ayrıca Juan Cortez'e son bir iyilik olarak Fransız istihbarat güvenlikçileri yatına baskın düzenlerken şehirden kaçmasına yardım etmiştir.

Huzursuz ve sabırsızlanan Sonny, adamlarını Tommy'nin işletmelerinden haraç toplamaya gönderir. Tommy toplayıcıları öldürür ama zamanında Basımevi'nin sahibi Earnest_Kelly'yi yaralanmaktan kurtarmayı başaramaz. Tommy Sonny'ye Basımevi'nde basılan sahte parayı vermeye karar verir. Tommy Sonny'ye sahte parayı vermek için onunla malikanesinde yüz yüze buluşur, ama Sonny Lance'in Tommy'ye ihanet ederek onun tarafına geçtiğinden haberdar eder. Aralarında bir çatışma çıkar, sonuç olarak Tommy, Lance ve onu Harwood'da tuzağa gönderdiği kuşkularını doğrulayan Sonny'yi öldürür. Lance ve Sonny'nin ölümüyle Tommy ve Ken kontrolü devralarak Vice City'nin en güçlü adamları olurlar.

1986'dan sonraki yaşam Edit

Tommy Vercetti 1986'dan sonra Vice City'nin suçla dolu yeraltını kontrol etmeye devam eder; bu sırada Ken'le olan ilişkisi onun kokain bağımlılığı nedeniyle bayağı gerginleşmiştir. Tommy en sonunda Ken'i Fort Carson Tıp Merkezi'nde rehabilitasyona koyar. Ken'in rehabilitasyonu bırakıp bağımlılığını bırakmasına rağmen Tommy onunla konuşmayı reddetti ve bütün bağlantılarını kopardı.

Tommy Ken tarafından Grand Theft Auto: San Andreas'ın The Meat Business görevinde bahsedildi ve Carl Johnson'ın "Tommy'de kimin nesi?" diye sormasıyla sonuçlandı, Ken ayrıca aynı oyunun başlangıç videosunda Tommy'yi arar, telefona Tommy'nin sekreteri cevap verir ve Ken'e Tommy'nin aramalar almadığını söyler, bu noktada Ken Tommy'nin onu görmezden geldiğini anlar.

Tommy ayrıca Kent Paul'un websitesinın sosyal sorunlar listesinde bahsedildi, "(bak Tom, adından hiçbir yerde bahsetmedim. Belki artık bizi öldürtmessin, değil mi?)" yazarak. Bu demek oluyor ki Tommy 2000li yılların başlarında hala hayatta ve iktidarda.

Kişilik Edit

Tommy hem akıllı hem de maymun iştahlı bir insandır. Kolayca kızdırılır ve çabucak şiddete başvurabilir. Tommy'nin insan öldürmeye tereddütü yoktur ama kimseyi asla sebepsiz yere öldürmez, öldürdüğü herkes ya ona saldırmış ya da başka bir şekilde onu kışkırtmıştır. Tommy yumuşak tarafını genellikle Mercedes Cortez ve Earnest Kelly'ye gösterir, Kelly'yi ayrıca kendi babasıda basımevinde çalıştığı için bir baba figürü olarak görür.

Tommy işlerini başkalarına delege etmektense kendisi yapmayı tercih eder. Kendi çetesi ve onun için çalışan bir sürü adamı olduktan sonra bile planlarını bizzat kendisi devreye sokar. Şahsen araya gireceği başka durumlar ise işler istediği gibi gitmediğinde - mesela Bar Brawl'ın giriş sahnesinde Tommy, Lance'in haraç vermeyi reddeden bir barla uğraşmaya karşı tembel davranışı yüzünden kızdırılır ve işleri halletmek için hemen kendisi gider.

Öfkeli olmasına karşın Tommy sadık ve güvenilir biridir, özellikle amaçlarına ulaşmasına yardım edenlere karşı. Cezaevinden çıktıktan sonra kendisini onun tuzağa düşürdüğüne olan süphelerine rağmen Sonny Forelli için çalışmaya devam etti. Bu özelliği özellikle Lance için doğrudur. Lance'in yeteneği beceriksizleşme ve davranışı negatifleştiği halde, Tommy yine de onu eşit bir partner olarak gördü ve davranmaya çalıştı, hatta onu Basımevi'ndeki sahtekârlık kurulumundaa dahil etti. Tommy Lance'in ihanetine şoke olmuştur, bundan dolayı Earnest Kelly onu "Tommy, kızgınç bir deliye göre bir hayli naifsin" sözüyle iğnelemiştir.

Ek Bilgi Edit

  • Tommy, diğer GTA karakterlerine göre en az 'Fuck' kelimesini kullanmıştır
  • Tommy'nin kıyafeti, Vice City Stories oyununda easter egg olarak bulunabilir.
  • Gta 4'deki bir duvar yazısında 'Rip Tommy' yazmaktadır, Tommy Vercetti olabilir.